igyalis túra

Tempó

13:46 p/km (4.36 km/h)

Edzésleírás

M115, tömören: Kisnána, Jagus, Oroszlánvár, Kékestető , Parádsasvár , Galyatető , Mátralmás , Galyavár , Galyatető , Hatökör-ura , Mátraháza , Lajosháza , Mátrszentimre , Szorospatak , Ágasvári-th. , Ágasvár , Fallóskút , Mátrakeresztes , Hidegkúti-th. , Nagyparlag , Muzsla , Diós-patak , János-vára , Kénes-forrás , Havas , Fajzatpuszta , Káva , Tót-hegyes , Rossz-rétek , Világoshegy , Gyöngyöstarján.

Az idei évben kicsivel több mint duplát futottam eddig a túráknak (na jó a túrákon is futottam, bár ezen nagyon keveset)

Bővebben nekiállhatok regényt írni. De miért is ne, hiszen jólesett (utólag....)

Szóval a négy évvel ezelőtti Diós pataki kiszállást akartam az idén korrigálni. Mindezt persze úgy, hogy az idei felkészülés nem igazán úgy sikerült, ahogy terveztem. (egy hónap táppénz, edzés nélkül.... hosszú futások elmaradása, Km-ben is messze a tervezettől). Szóval inkább fejben készültem az idei teljesítésre. Eldöntöttem, hogy mindenképpen végig megyek. A fentiek miatt 29 órát lőttem be, amiből ha kicsúszok, még akkor is beérhetek. Péntekre szabi, hogy normál időben odaérjünk és ki tudjam aludni magam. A héten is igyekeztem sokat aludni. Pécsről 3/4 egykor startoltam, SzLA fölvétele után Dombóvár CsJ-t az állomásnál Pesza-t a kórháznál vettük fel. M7-esen nagy felhők, majd bele egy nagy záporba (jó lesz a terep, gondoltuk, hiszen egész hétvégére is záporokat jósoltak). BP-en viszonylag hamar átértünk, az éhes utasok kivánságára a KFC-nél kis pihenő. Kisnánáig még volt kis eső, majd átmentünk egy nagy sötét felhő alatt, de megérkezésünkkor ragyogó napsütés volt. A sátorozás helyett az utitársak szállására kéredzkedtem be, szerencsére volt szabad ágy. Elindultunk vissza a rajtcsomagot felvenni, de a szállás melletti kocsmában még magunkhoz vettünk fél deci útravalót. A várnál én először gyorsan csináltam néhány fotót, (amíg van fény), aztán csomagfelvétel, reggeli rendelés másnapra, Kisnánai Betyárvér, nosztalgiával gondoltam az iszogatás közben a gyerekkori tyúkudvarra... SzLA-val maradtunk utoljára kis csapatunkból, de 9 után mi is elindultun aludni. Mivel a kocsmán át kellett bemenni a szállásra én bevállaltam még egy HÁZI BIRS-et. Ki is alakult köztünk és a tulaj között egy jó kis eszmecsere a pálinkakészítés hogyanjáról.... Majd alvás.

4 körül felriadtam, sikerült visszaszunyókálni, de már csak féléber alvás lett. 5-kor SzLA is kelt (rendező), aztán lassan a többiek is, hát nem éreztem magam kialudva.... Túracucc kiválasztás: alul hosszú, felül, póló, hosszú futó és széldzseki. (hátizsákba 2pár csere zokni, illetve póló és hosszúujju is). Reggeli házi sonkás kolbászos rántotta. Kávé. Rajt.

Hármasban indultunk el, aszfalt, majd nedves földút, ami átváltott ragacsos sárba. Gondoltam, ha az eleje ilyen, marad-e erőm befejezni.... A S+ -től aztán a ragacs megszünt, de maradt a víz és oda kellett figyelni, ha szárazon akartam tartani a zoknimat. Azért itt senki nem mókázott, tolta fölfelé mindenki rendesen.

OROSZLÁNVÁR (8:26) Gyönyörű kilátás az északi oldalra, csináltam is néhány képet.

KÉKESTETŐ (10:10) A bércen itt még derékig érő hó volt. Most is elég hűvös volt, semmiképpen sem nyárias idő, pedig már az van. Itt teleittam teával magam, meg zsíros kenyér extra sóval, hagymával és PARADICSOMMAL. Erre rákaptam ezen a túrán, rengeteg paradicsomot ettem. Kaja után az étterem teraszán lábgenerál (cipő, zokni le, kavics, sár, falevél kirázás, majd vissza u.az). Judittal tovább, de aztán találkozott egy ismerősével, aki lassabban jött, így előre mentem.

PARÁDSASVÁR (11:44) Ejbe finom sütik voltak... Tulajdonképpen végig kóstoltam mindent amit kitettek. (barackbefőtt, ananászkarika). CamMogó-ék is beértek. Innen hármasban föl. (Crossmotorosok a túrista úton ???) Az áfonyástól visszafelé itt is készült pár kép.

GALYATETŐ (13:10) A levesre várni kell. Sebaj, megcsináljuk a "kéjkört" jobban esik utána a leves. A zsák természetesen marad...

MÁTRAALMÁS (13:46) Itt egy kis kólát is ittam, kis aszalt gyümölcs és ismét sok süti. Fölfelé kis bizonytalanság Galyavárnál, de föntebb megvan a mozgó pont (SzLA). SzP-ről egyelőre semmi hír, senki nem látta.

GALYATETŐ (14:42) Leves egy óra múlva lesz. Szerencsére volt süti bőven, kénytelenek voltunk azt enni. Innen kezdett vacakolni a gyomrom, de szerencsére most lefelé jött, majd egy kis fel...

MÁTRAHÁZA (16:36) Tea hegyek, és bodzaszörp az útra, illetve átálltam a sósra. Aztán le Lajosházára.

LAJOSHÁZA (17:28) Két kép, gyertyák, szomorú mementó...

8,5km-en kb 500 szint valamint egy hosszú unalmas szakasz. Vaddisznó a rács mögött, mintha ott se lennénk....

MÁTRASZENTIMRE (19:10) Leves van, de mi kapjuk a hús végét. Jólesik repetázok + sajt és szalámi dögivel. Meglátogattam a gravitációs rendszerű kétbetűst is. Majd lábgenerál és indulás. A horka tető után beállok előre és adom a tempót, mert be akarok érni lámpa nélkül.

SZOROSPATAK (20:52) Még éppen jó lámpa nélkül. Sajt, oliva bogyó, zsíros kenyér, paradicsom, menta tea, a staropramen is jól hangzik, de nem merem bevállalni. Lábgenerál újra, majd a lámpákat elővéve irány fel.... (nehezebbre emlékeztem, de kellemesen csalódtam).

ÁGASVÁR th. (21:53) Gyors pecsét, zsák le, majd fel a csúcsra

ÁGASVÁR csúcs (22:10) Fölfelé sem ment gyorsan, lefelé meg egyenesen lassú volt.

Visszaérve, nagyon rossz volt a gyomrom, de azért a rántottából magamba erőltettem, bodzaszörp, újabb generál. Kilépve a házból megcsapott a hideg, meg a láb is beállt a bentlét alatt, úgyhogy kicsit kellemetlen volt szaporázni lefelé a csúszús szalagozott ösvényen. A Vándor forrástól hármasban indultunk neki a kaptatónak.

Fallóskútra hamar felértünk, sós-sós-sós és irány le M.keresztesre. Útközben szarvasbikával szemezünk. Nem látszik csak a feje és az agancsa a bozótban, de nagy jószág lehet. Keresztesen kis bizonytalanság, majd rátapadunk két kollégára, akik a réten még előttünk törik az utat, de az erdőben már lemaradnak. Saras, vizes, csúszós út az elágazóig, majd lecsorgás a pontig.

HIDEGKÚT (00:58) A Leves nagyon jó, lábgenerál, a gyomrom elég rossz, de magamba erőltetek még egy kis aszalt szilvát, mert újabb kemény emelkedő vár. Várni kell Juditra, így kifekszem egy padra. Nagyon hideg van, de gyönyörű a csillagos ég. Át kell vágni a réten, harmatos a fű. A "katonák" is összekapták magukat mire mi, szóval egy ideig együtt, de egy idő után messziről halottuk hogy felverik az erdő csendjét. Lefelé beérünk egy embert, a patakig együtt megyünk, aztán leszakad az emelkedőn. A "katonák" is elhallgatnak fölfelé. Durva emelkedő, köves, meredek, de kicsit könnyebben leküzdöm, mint amire számítottam (emlékeztem). A nyeregből fölfelé 3*nehezebbnek tűnik mint a Bércen, köd is van, vagy csak egy alacsony felhő....

MÚZSLA (03:28) Banánt eszek, jobblábgenerál, aztán 6-7 emberrel eltűnünk a ködben. A fejlámpák fényét felissza a köd. Szerencse, hogy ezt a szakaszt jól ismerem. Iszonyatosan álmos vagyok. Le kéne dőlni ide az avarba ez jár a fejemben. Lemaradunk. Le-lemaradok. De jó lenne aludni egyet... Nem, majd lenn. Számolgatok, arra nincs idő, nem szabad megállni, végig kell menni, hiszen azért jöttem.... Kezd hajnalodni, hogy felzárkózzak belekocogok. Aztán ahogy világosodik, egyre inkább nyitva tudom tartani a szemem. A meredek köves szakaszon már cseverészve "tépünk" le.

DIÓS PATAK (04:48) Kávé van? Kérünk. Hogy mit ettem arra nem emlékszem, csak arra, hogy nagyon kedvesek volta a pontőrök, ültettek, hozták a kávét (hogy nézhettem ki). Hármasban tovább a hosszú emelkedőn. Tudtam hallomásból, hogy hosszú lesz. És amikor már nagyon hosszúnak éreztem, megláttam szemben a fák között az eget, hát megörültem. Aztán jobbra fordult az út, egy széles ösvény formájában a végtelenbe veszett, de a pont sehol. Persze minden útnak vége van egyszer.

HAVAS () Itt ki kell emelnem a bejglit. Amúgy is szeretem, de most különösen jó volt. Megint bevett a gyomrom bármit, lelkileg is rendben voltam, nagy emelkedők már nem voltak előttem, biztos volt a szintitőn belüli cél. Lefelé Magócsira gondoltam, aki még a múlt évezredben itt rohant el mellettem ordítva surranóban. Gombázók érdeklődtek, hogy honnan jöttünk? Kisnánáról. Hú az jó messze van! (igen, de mi ismerünk egy hosszabb  .... utat). Fajzatpusztán Molnár Tamás figyelmeztet, hogy már ne nagyon sétálgassunk, mert kicsúszhatunk az időből.

KÁVA (08:37) Már csak két hegy...

TÓT-HEGYES (09:29) Erre a hegyre is emlékszem a múlt századból. Hívom a tesómékat, hogy még két óra és benn vagyok. Lefelé eleinte avaros gallyas "úton", aztán rámegyünk az útra, ami saras csúszós, technikás terep. Közel a cél (relatíve) úgyhogy kilépünk. Aztán elkezd emelkedni, kiérünk az erdőből és előttünk a

VILÁGOSHEGY (10:12) Szép a kilátás, a sziklás hegytető, fotózgatok párat. Eszek-iszok !tonhalat! is. Már csak hét km. A múlt században lefutottam én ezt már 2 óra alatt, most meg majdnem három óránk van. Az eleje elég meredek, nem futunk. AMikor meg lehetne, akkor sem, mert elégnek érezzük a tempós sétát az erdőben. A szőlők mellett kemény a talaj, de maradunk a sétánál. Az aszfalton aztán csak elkezdünk futni (1500m).

CÉL (11:28) Taps fogad minket. majd nemsokkal utánunk a katonákat .... Hát nem csúsztunk ki a szintidőből. Eszek benn két adag gulyást (nagyon finom). A fuvarom még késik, tehát elmegyek zuhanyozni. Jó messze van. Először megijedek, hogy csak hideg víz van, de nem és nagyon jólesik. Visszaérek, épp beszédbe elegyedek, mikor itt a fuvar.

Az úton félálomban beszélgetek. A rajtnál röviden beszélgetünk, Zs. alszik, meg ebből a szempontból használhatatlan vagyok.
 Elmennek, én ledöntöm az ülést és négyig alszok. Bő két óra, remélem elég Pécsig. Tarjánban egy kávé, majd BP-en is. Ennek ellenére a 67-esen már álmos vagyok. Szerencsére Kaposváron meg kell állni, felfrissülök. Elköszönünk Judittól. Irány Pécs. Pétert is kirakjuk. Majd SzLA-t is kirakom és 23:00-ra otthon is vagyok. Már mindenki alszik.
 Én még egy óráíg nem csinálok semmit, mire felmegyek és rögtön elnyom az álom.

700km vezetés vs 124km séta.

Edzésszakaszok

(bpm)
00:00:00 124 00:00 0.00 0 0 0 0
Új edzésszakasz

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!