lacika76 futás

2013.06.25 Kedd, 19:13:00

Sport


(edzés)

Edzés ideje

00:18:33

Távolság

4.01 km Szint: 71 m

Tempó

04:38 p/km (12.97 km/h)

Pulzus

Átlag
154
Minimum
129
Maximum
171

Edzésleírás

6x400m, a szakaszok között 2 perc kocogás. Megjegyzem, emlékeim szerint most futottam először ilyen edzést, így még szokni kell. :-)

A gyors szakaszok így sikerültek: 3:28, 3:28, 3:33, 3:33, 3:40, 3:36

Garmin TE: 3.2

Edzésszakaszok

Idő Táv
(km)
Tempó
(p/km)
Seb.
(km/h)
Szint
(m)
Minimum
pulzus
(bpm)
Maximum
pulzus
(bpm)
Átlag
pulzus
(bpm)
00:18:33 4.01 04:38 12.97 71 129 171 154
Új edzésszakasz

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!

18 hozzászólás

lacika76 képe

lacika76 3988 napja

Köszi szépen, de még sok munka kell az 1:24-hez. Amilyen edzést ma (hétfőn) csináltam, na ezek nagyon fognak kelleni hozzá.

Czeglédi Ferenc képe

Czeglédi Ferenc 3989 napja

Mónika drága szinte látom a mosolyt az arcodcsádon, mikor e sorokat leírtad! Viszont szerintem nincs is, hanem vagy van!

monique képe

monique 3989 napja

(természetesen az "IS" szócska nem véletlenül van ott. de akkor sem teljességgel elhanyagolható az összefüggés)

monique képe

monique 3989 napja

még válaszolok a kérdésedre is Feri:

 

"Fordítva is kérdezhetem: minek van nagyobb jelentősége egy 21,1 km-es félmaratonnál? Annak hogy te milyen elismerésre méltó tempóval tudol lefutni 1 km-et, vagy hogy te milyen tempóval tudol lefutni egy 9 km-es tempófutást?" ----- mindkettőnek. az elsőtől (IS) függ a második. :)

monique képe

monique 3989 napja

ja még a 2000m-ről: azt 10K és félmaratoni versenytempó közötti tempóban érdemes futni szerintem, de ez is attól függ...

monique képe

monique 3989 napja

Feri, nem bizonyítottam be én semmit az elfutásról. fogalmam nincs ezt te miből olvastad ki. ez nem így működik, de oszanna már kifejtette ezt neked gyönyörűszépen korábban. meg most lacika76 is elég jól leírta :) ...egyébként szerintem nem jól csináltad azt az 1000-es résztávot annak idején, a most leírt részletek alapján ezt még jobban így gondolom.

 

lacika76: én nem szoktam senkinek nekiesni, érvelek, aztán vagy tetszik a másiknak vagy nem :) lehet nem finomkodó a stílusom evvan :) Ferit asszem nem zavarja :) 

 

sok sikert az 1:24-hez!! :)

Czeglédi Ferenc képe

Czeglédi Ferenc 3992 napja

Egy ilyen hölggyel, mint Mónika megtiszteltetés eszmét cserélni!

lacika76 képe

lacika76 3993 napja

Mónika!

Mondjuk 1:24-1:25 a jelenlegi szint mellett. Erre keményen kell "gyúrni". :-)

lacika76 képe

lacika76 3993 napja

Nos, remélem nem fogtok egymásnak esni! :-)

Feri!

A résztávozásnak teljesen más a jelentősége. Ez, ha úgy tetszik egy "sokk" a szervezetnek, melyhez idővel hozzá edződik, javul az állóképesség, általánosságban gyorsabb leszel. A gyors futás szoktatja a tested a gyorsabb futáshoz, azaz, sokkal könnyebb lesz a lábadnak a lassabb fm tempó. Nem hiszem, hogy aki résztávozik, az elfutja az fm-et. Az nem ettől függ. Aki elrontja, az másért, nem ismeri önmaga képességeit. Egy rutinos versenyző nagyon ritkán esik ebbe a hibába. Én tavaly igen sok versenyt elszúrtam, azóta nagyon odafigyelek.

Czeglédi Ferenc képe

Czeglédi Ferenc 3993 napja

Én annak idején hármat, vagy négyet csináltam belőle az 1000 méteresből 3.50-3.43-as tempóval ment. majd 1000 m 6 perces futás, és újra.

Résztávval kiválóan el lehet  futni a félmaratont, mivel ott van benned, hogy résztávnál lazán ment a 4 perces tempó is, mostmeg lazán kell, hogy menjen a 4.10-es tempó, ami megy is 3 km-ig, utána örül az ember ha megy a 4.30-as tempó is.....

Egy félmaratonnál nulla jelentősége van annak, hogy mennyi idő alatt tudja valaki lefutni az 1000 métert, vagy a 2000 métert, nem mondom 5-7-10 kilis versenyeken van jelentősége, de félmaratonnál egy nagy nulla! Sokkal-sokkal többet ér az ember egy 6-8 km-es tempófutással, mivel egy félmaratonnál arra van szükség!

Ha jól emlékszem Hadd sem pártfogolta a résztávozást " jőnnek hozzám fiatalok akik mindenféle papírokat lobogtatnak, hogy mennyi idő alatt futották az 1000 méteres résztávokat, de ezek a számok engem nem érdekelnek, én az összefüggést keresem a számok között" kb. valami ilyesmit ír...Muhari Gábor barátunk is elutasítottta a résztávozást a legutobbi felkészülése során, kiemelve, hogy egy valamire alkalmas, hogy kiválóan elfussa az ember a félmaratont, ill maratont!

Mónika magad bizonyítod be, hogy nekem van igazam: a 2 km-es résztávokkal lehet gyakorolni a versenytempót, írod, dehát az ufó kategóriát leszámítva ki az aki olyan tempóval fut félmaratont amivel a 2 km-es résztávot szokta futni. Tehát ha valaki 4 perces tempóban tudja lefutni a 2 km-es távot, ebből következően félmaratont is 4 percesben tudja lefutni? Ha pedig 4 perces tempóban futja a félmaratont akkor pedig biztos, hogy nem 4 percesben futja a 2000 métert, hiszen tízszer akkora távon is tudja tartani azt a tempót...

Mónika drága! Te bizonyítottad be ezen mondatoddal, hogy a résztáv, ill 200 méteres változata kiválóan alkalmas a félmaraton totális elfutására!

Tehát véleményem szerint egy félmaratonnál sokkal-sokkal nagyobb jelentősége van egy 5-7-9 kilis tempófutásnak, hiszen ott arra van szükség! Fordítva is kérdezhetem: minek van nagyobb jelentősége egy 21,1 km-es félmaratonnál? Annak hogy te milyen elismerésre méltó tempóval tudol lefutni 1 km-et, vagy hogy te milyen tempóval tudol lefutni egy 9 km-es tempófutást?

monique képe

monique 3993 napja

lacika76, mi számítana "gyors félmaratonnak"? :))

monique képe

monique 3993 napja

Feri: a 2km-es résztávoknak igenis sok értelme van félmaratonra. pl. lehet szépen versenytempót gyakorolni vele. de az 1km-es és rövidebb résztávok is hasznosak az aerob kapacitás fejlesztésére, azaz az ember rövidebb távot gyorsabban fut le, az meg simán kihat a hosszabb távok alap tempójára is. legalábbis nálam hatott ott is. meg felpörgetik a lábakat, ami jó dolog. :) abban igazad van, hogy a résztávozás még jobb 10km és annál rövidebb távokra. de hogy "semmi értelme" nem lenne félmaratonnál, ez egy olyan kategorikus kijelentés, ami nem stimmel itt.

 

leírnám még pár gondolatom a témában veled kapcsolatban. neked ugye nincs sok tapasztalatod a résztávozással, ha jól tudom egyszer próbáltad és akkor is csúnyán elfutottad. ezek után nem értem miért ragadod meg az összes alkalmat, leírd h szerinted hülyeség az is, ahogy más futók csinálják. abban teljesen igazad van, hogy ahogy te csináltad (túl gyorsan az akkori edzettségi állapotodhoz képest és asszem csak 3x1000m volt?), az tényleg nem volt túl hatékony.

 

még annyi: mutass nekem egy profi félmaratonistát, aki nem résztávozik. :)

lacika76 képe

lacika76 3994 napja

A pudding próbája az evés. :-)

Czeglédi Ferenc képe

Czeglédi Ferenc 3994 napja

reméljük a legjobbakat, de én továbbra is kitartok azon nézetem mellett, hogy még egy félmaraton esetében sincs semmi értelme párszáz méteres hipergyors futásoknak, de még 1-2 kilis résztávoknak sem!

lacika76 képe

lacika76 3994 napja

Feri! Az egyik edzőtársammal beszélgettünk a jövőt illetően. Én nem akarok egyhamar maratont futni, gyors félmaratont viszont igen. Ennek elveként lett felépítve a heti program. Nincs benne embertelek sok heti km, viszont vannak minőségi edzések. Egy 10x400 (most még csak ismerkedés), és egy változatos hosszúságú. Meglátjuk, hogy működik a dolog.

Czeglédi Ferenc képe

Czeglédi Ferenc 3994 napja

Szépnek szép, csak a gyakorlati hasznát nem értem!

lacika76 képe

lacika76 3994 napja

Köszi! Majd akkor lesz igazán az, ha szépen végig megy mind 3:30 körül 10x. :-)

monique képe

monique 3994 napja

szép :))

Felszerelések

Add meg az edzéshez tartozó felszerelésed!