lacika76 futás

Borvidék félmaraton+ 5.0 23.3km-es futóverseny

Helyszín: Szekszárd

Időpont: 2014.05.03. 13:02

Táv: 23.3km (óra: 23.02km)

Pálya: Felület: nagy részben aszfalt, de volt többféle köves rész, sőt egy-két része földes-köves. A kihívást két dolog jelentette: a nagyon komoly emelkedők (néhol 24-25%-os emelkedő, és nem pár száz méterre, hanem hosszabb szakaszon), valamint az igen meredek lejtők. Valami elképesztő volt ezeket megfutni. Brutális…

Szintkülönbség: 633m

Helyezés: abszolút 22., férfi korosztályos (31-40) 9. Első részvételre nem rossz.

Eredmény:  1:50:08 (4:44p/km)

Hőmérséklet: mivel egész héten esős, szeles idő volt, így ezen a napon is igen változékony volt az idő. Kezdéskor borús, kellemes futóidő, majd a dombok között futva elkezdett dörögni, és esett is pár csepp eső. Szerencsére a nagy esőt megúsztuk.

Frissítési pontok, szervezés: a leírás szerint 3.5-4km-enként volt. Vizet mindenhol elvettem, néhol két pohárral is, banánt csak 2 állomásnál. Ez elég volt végig, a banán nagyon jól esett.

Így elöljáróban annyit, hogy ez a verseny is igen komoly súllyal bír a futók körében. Egyfajta erőpróba, hasonló, mint a Kékes csúcsfutás. Idén úgy éreztem, hogy már felnőttem a feladathoz. :-)

A leutazás, a rajtszám-átvételi ceremónia gyorsan lement, bőven jutott idő a felkészülésre.

A szokásos 4:30-4:40-es pár km-es távval melegítettem be a versenyhez. Kicsit vacilláltam, hogy milyen cipőben induljak. A minimalista nagyon jó választás az emelkedőkhöz, de a lejtőkön gyilkos tud lenni, és akkor még nem említem a különböző felületeket, amin futni kellett, így marat a Road X-233. Jó választásnak bizonyult. Hihetetlen igénybevételt kapott a lejtős részeken, de kibírta.

A rajthoz kb. 7-10 perccel a hivatalos indulási idő előtt érkeztem. Láttam, hogy Timi is ott van az elején, váltottunk pár szót (múlt, félmaratoni tervek, Tárnoki Tófutás).  Közben elkezdődött a bemelegítés, amit szokás szerint egy fitneszes lány, vagy férfi szokott tartani, most ez előbbi volt. Annyira bemelegedtek az ugri-bugriba, hogy 2 percet csúszott is a rajt.

Teljesen előre nem szoktam beállni, így most is volt előttem vagy 30-40 ember. Nem kell kapkodni, ez nem F1, a mezőny úgyis szét fog szóródni pár km alatt. Így volt ez most is, az elején hagytam, hogy szétszóródjanak az emberek, majd elkezdtem beállni a tempómba. Tudtam, hogy komoly kihívást fognak jelenteni az emelkedők, így nem álltam be a sík terepes fm tempómba. A pulzust 160 alatt akartam tartani, hogy legyen az emelkedőkre tartalék. Kíváncsi voltam, hogy mikor lesz az első komoly emelkedő, főleg azok után, hogy már pár km-t megtettünk, és csak minimális szintkülönbség volt, bizony, volt…

Az emelkedőkről annyit, hogy többnyire víz lefolyós vájatokban futottunk, de volt olyan rész is, ahol egy keskeny járású ösvényen kellett haladni. Volt többféle felület, néhol nagyon kellett vigyázni, hogy hova lépünk. Az első emelkedő-rendszer „megmászása” már éreztette hatását, hogy tisztelni kell a természet/ember alkotta domborzatot. Volt, hogy dinamikus sétába váltottam át, mert ez nem volt sokkal lassabb, mint a „felfutási” sebesség, de pihentetőbbnek hatott. Van, aki behalt a felfutás alatt, utána meg sokára regenerálódott. Egyébként sok embert pont felfelé menet előztem meg.

Nem tudtam, hogy mikor fog sáros részbe átmenni az útvonal, de most szerintem a szervezők odafigyeltek a rossz időre, és a szőlős részek között is csak a földes-köves részt kellett megfutni. Ott nem volt futhatatlan rész, csak a kövekre kellett figyelni.

Külön említést érdemelnek a lejtők. Ha voltál már HHH-s futáson, és ott is megfutottad lefelé 3:xx-es ezrekkel, ezt a tudásodat tudtad használni, kamatoztatni. Szédületes tempóban lehetett lefelé száguldozni. Gondoltam is, ha itt egy lépés nem úgy alakul, akkor kiszállunk a hegyekbe, vagy az űrbe. :-) Nem volt gond, a láb szépen dolgozott.

A Kilátó utáni pár km végig lejtős részen volt, egészen a célig. Itt ki is alakult egy kis verseny. Egy fiatal srác jött mögöttem, egyszer-kétszer meg is előzött, de az utolsó km-ben olyan komoly tempót futottam lefelé, hogy nem bírta tartani a lépést. A befutó után gratuláltunk is egymásnak.

Mint az sejtettem, a kemény lefelé futás szép kis izomlázat okoz a combfeszítőben. Ezt ma érzem, így sok-sok nyújtással, valamint laza futásokkal fogok regeneráló napokat tartani.

Jó kis verseny volt, kellemes kihívásokkal. Azt gondolom, egy komoly felmérőnek tekinthető, érdemes minden évben vissza-vissza térni, így jövőre is.

Konzekvenciák:

-        a második olyan versenyem, amit érzésre futottam meg, és azt kell hogy mondjam, jól sikerült. Reálisan 1:45-1:50 körüli időt lőttem be, ez teljesült is.

-        szokásos dolgok, mint frissítés, tempó belövés, a végén erős hajrá mind-mind rendben voltak.

Garmin TE: 5.0 (ez most tényleg erős volt, legfőképp a sok szint miatt)

ui.: jól esett Timivel a beszélgetés a verseny előtt. Mint két komoly futó beszélgettünk a jelenről, és a jövőről. Apukája is fantasztikus sportember. Ővele az öltözőben váltottam pár mondatot.

Edzésszakaszok

(bpm)
00:00:00 23 00:00 0.00 0 0 0 0
Új edzésszakasz

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!