Szab bringázás

201

Edzésleírás

Tour de Pelso.

Végre eljött a verseny, amire az Iromanről történő lemondás után készültem.

Óriási kaland volt az egész, regényt tudnék írni de, azt majd a blogban. Keveset mondjuk itt sem mondhatok, annyira szinte filmbe illő volt az egész.

Már a lejutás sem volt egyszerű.. Péntek este 7 körül Sipivel a 80. km körül lehettünk az autópályán, mikor az autónak hirtelen olyan hangja lett mintha szét akarna esni..

Pánik, legközelebbi benzinkúton megállás. Kutastól kaptam egy telszámot, hol érek el ilyenkor legközelebb autószerelőt. Elgurultunk hát 30 km/h-s sebességgel Balatonkenesére, aholis kiderült hogy a bal első kerék csavarjai tök lazák.. Elfelejtették meghúzni, mikor pár hete felnit/gumit cseréltem.. Mit ne mondjak óriási kő esett le a szívünkről, előzetesen ugyanis váltó problémát emlegetek, amivel közlekedni sem lehet, + százezrekbe mérhető a javítása. Ígyhát boldogan leértünk Siófokra. Este 11-re mindent előkészítettünk, kaja-pia bringa készen állt.

Reggel keróval tekertünk át a rajt helyszínére, közben Sipinek kiesett a hátsó tartóból mindkét kulacsa.. Annyi a bekészített iso-nak! Oké, no problem, bár bosszantó, nem történt tragédia.. (persze ő is mint én is, kifejezetten erre a vesenyre vette meg a tartót..)

Rajt: Istvánt sokáig nem találtuk, így csak későn foglaltuk el a helyünket. Elég sz*r helyre tudtunk csak beállni, sztem kb a full mezőny 90%-ánál lehettünk. A rajtot követően ment a helyezkedés, végül egy kb 20 fős boly (basszus ez ly vagy j? Tényleg jó vagyok helyesírásból de ezt esküszöm nem tudom :) ) alakult ki. Volt egy kis ellenszél, + nem volt nagy összhang (rajtunk kívül kb 3-4 ember vezetett..) így a 60. km-nél hátba is vert bennünket a B.maraton mezőnye. Ja, ekkor már kb egy órája esett az eső ami kitartott egészen a 130, km-ig...Az előttem lévők csapták a pofámba a vizet, + a szemüvegben sokszor, főleg 50 km/h felett alig láttam vmit. A cipőmben cuppogott a víz, + a jobb lábfejem "betegsége" miatt zsibbadt és összegyűrődött a talpam a cipőben. Ez azért nem volt kellemes. Mindenesetre rájuk álltunk, a mi 34-35 –ös tempónk helyett 42-44 –el haladtak síkon. Elején furcsa és kicsit nehézkes volt átvenni az iramot, de hamar megtaláltuk a ritmust. Soha nem tekertem ekkora mezőnyben, de próbáltam az elméletben tanultakat alkalmazni, tenni a kereket,persze figyelve a sor és az irány megfelelő tartására.  :)  100-110 km-ig minden ment rendben, majd jött először a vonat… Tök fasza mezőny, erre az orrunk előtt zárják a sorompót… Szerencsére nem a szokásos 5 perces várakozás után engedték vissza, csak 1 perc volt, ez persze pont elég ahhoz hogy a boly úgy elhaladjon hogy ne lehessen őket utolérni. Mindegy, próbáljuk meg. Gondoltunk egyet Sipivel meg Istvánnal és GO! Hamar 50 km/h-t és 200-as pulzust mutatott síkon az óra… Mondom fasza, mi lesz itt..Óriási erőfeszítések árán végül hőstettett vittünk véghez-felértünk! Hihetetlen, kónuszon mentem de néha annyira pörgettem hogy azt éreztem kevés ez az áttétel! Felérés után a mezőny végén pihengettem, mikor jött a következő sokk: bukás előttem pár méterrel. Sikerült kikavarodni belőle valahogy, viszont a mezőny eleje megint elment…Ismét 200-as pulzus, 5 perc kőkemény tempómenés hogy utolérjük őket. 5 km múlva viszont újabb szitu: megint bukás. A vizes, esős úton úgy csúsztak a bringák mint jégen a korcsolya…Épp előttem nyalták fel a betont vagy hatan, én megúsztam annyival hogy letettem a lábam + hátulról nekemjöttek amitől félig seggre ültem. A satu hátsó+első fékre a bringa szinte semmit nem reagált... Csúsztam előre/oldalra egyaránt. Pár tized mp alatt sokminden átfutott az agyamon..Feltápászkodás, irány tovább, ismét lehet nyomni neki mint az őrült ha a mezőnyt akarjuk. Ketten próbálkoztunk egy sráccal, eredménytelenül.. Ez a hajó elment! Sipiéket itt sajnos már egy ideje szem elől tévesztettem, fogalmam sem volt melyik csapatban tekernek. Bíztam benne hogy nem keveredtek ők sem bukásba, de mivel általában pár sorral előttem haladtak, úgy gondoltam mindenképp elkerülték és előttem haladnak.

Még úgy a 120. km környékén elhagytam a kulcsaom benne L-carnitinnal és iso-val, így faszául két 8 dl-es tartállyal csináltam végig a versenyt. A 140. km-től végig brutál mód szomjas voltam, aggódtam is hogy érek ennyi innivalóval egyáltalán célba.. 160-nál nagyon néztem a MOL kutat, de egyrészt egy embert nem láttam aki kulacsot adna, másrészt gondoltam ha itt most megállok, én tuti 25-tel, egyedül vánszorgok be a célba. Maradtam hát a kialakul 8 fős menettel, és végülis jól tettem, mert végig bírtam. Hihetetlen hogy az eltervezett kb 5 liter folyadék helyett 2-vel beértem.. (nem volt elég persze, de így alakult, a végén 2 spori kedves volt és adott 1-1 kortyot). A végén a beharangozott B.akarattyai emelkedő sem tűnt annyira nehéznek, azt persze nem mondom hogy jólesett, de aránylag összeszedetten tekertem fel rá beülve. Az utolsó 20 km-en említésre méltó esemény már nem történt, csak a cél előtt 500 méterrel: ekkor 2-en sprintelni kezdtek, elkezdetm én is de kicsit későn reagáltam, 3.-nak értem át a mezőnyünkből a célvonalon. Órám alapján kereken 204 km, 5 óra 28 perc alatt.

Már a célban tudtam meg hogy sajnos Sipi és István is belekeveredett az egyik bukásba. Sipi hason csúszva érkezett meg az árokba, már otthon vettük észre hogy egészen lehorzsolta a combját, + full sáros lett a felsője. Szerencsésebben megúszták mindketten, ebből komoly baj is könnyen lehetett volna! 5-10 perc állás után elkaptak ők is is egy bolyt és 10-15 percre utánam mindenki megérkezett. Valamennyiünk, Roszpi Sipi István erőn felül teljesített!

Összegezve óriási élmény volt a veseny! Vitt a mezőny, egyedül képtelen lennék akár 10 km-t is 40-es átlaggal menni sztem.. A rengeteg kerék zúgása, a frissítések, az eső, a megindulások / szökések, az egész olyan volt mint egy kicsi TourDeFrance :) Volt 1-2 gixer, de épp ezektől szépült meg a nap. Az idővel maximálisan elégedett vagyok, előzetesen 6 órás célidőt lőttünk be magunknak.

Az emelkedők a tömeghez képest jól mentek, ezeken általában a sor elején haladtam, a nagyobb lejtőkön viszont hamar hátul találtam magam. Így persze nagyobb volt az esélye hogy bukásba keveredek, de mint kiderült nem ezen múlt..

Nehéz volt, de egy Ironmanhez semmi esetre sem hasonlítható!!

Edzésszakaszok

(bpm)
05:28:00 204 01:36 37.32 630 0 0 201 162
Új edzésszakasz

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!