nedus futás

159

Edzésleírás

Terep Ultra Kupa I. forduló – „ Gyermekvasút nyomában „

Az alapozás első szakaszának lezárása van ma . Terveim szerint egy 40-45 km edzéssel akartam zárni a gyűjtögetés időszakát . Pont kapóra jött ez a „verseny” . Főleg , hogy közel van , fél óra alatt ott tudok lenni .

A rajt 8-ra volt meghirdetve . A gyerekvasút Széchenyi-hegyi végállomásának váróterme lassan dugig lett . Fél nyolckor némi noszogatásra már lehetett is nevezni . Bár előneveztem , a nevezési lapot itt is ki kellett azért tölteni . Nem baj , legalább telik az idő . Közben az egyik aranyos nénike a nevezési asztalnál kérdezi az Újjzolit : a futok is elindulnak nyolckor ? Vagy nekik milyen időt írjanak a lapra ? Na , gondoltam , jól kezdődik !

Nézegettem a „mezőnyt „ , de egyedül Hajduska Balázs tűnt fel . Kicsi ( 6 perces ) csúszással indultunk el , egy kis szóbeli tájékoztató után . A metsző hideg szélben aszfalton futás Normafáig . Ott Balázs és közben egy hozzánk csatlakozott , egyébként valahonnan ismerős sráccal ügyesen teljesen körbefutottuk a Síházat , mert fogalmunk sem volt , hogy hol is lehet dugni ! A néni ( A Zoli tudhat valamit , hogy ennyi meglett háziasszonyt rá tud venni arra , hogy -4-5 fokban , jéghideg szélben kint álldogáljanak a szabadban ! ) erősen csodálkozott , hogy mit is keresünk mi itt  , és némi keresgélés után egy nagy szatyorból előhalászta a készüléket . Ekkor volt egy ajándék hurok , fel János-hegyre és vissza Normafához , ahogy a Maki mondaná – „ meghágtuk az Erzsit „ . Ma először , lesz még kettő .

Balázst a rajt előtt kérdeztem , hogy mik a tervei a mai napra . – csak egy könnyű hosszút gondolt -   Én hülye , el is hittem . Már hogy azt , hogy ami neki könnyű , azt én kibírom ! Mikor az enyhén emelkedő úton az iram 4:15-20 között mozgott én már csak a következő lejtőben reménykedtem ! Makkosmáriáig kicsit megnyugodott a pulzusom , egyébként is elhatároztam , 150-152 fölé nem engedem ! Kb. 10 kili lobogtunk Balázs mögött , aztán valahol útban a Szépjuhászné felé felfelé úgy „döntöttem” , hogy jobb lenne túlélni ezt a napot , és inkább a saját tempómban mennék . Így döntött a velünk futó kolléga is , főleg , hogy Ő Nagykanizsáról jött , és  fogalma sem volt hol is járhatunk ! Közben összeismerkedtünk : kiderült azért ismerős , mert a Bécs-Budapesten találkoztunk , ott futott egyéniben (!) és IV. lett ! ( Rudolf Tomi- egyébként Oli tanítvány )

Innen tűnt fel egyébként , hogy semmilyen segéd-jelzés nincs kint , kizárólag a turista jelzések ! Ez egy TT-án teljesen normális dolog , de könyörgöm : ez egy futóverseny !! Vagy legalábbis annak kéne lennie ! Mivel eddig Balázs nyomában loholtunk , és a magas pulzus miatt amúgy sem láttunk sokat , nem törődtünk ezzel . Most már viszont tájékozódni is kellett . És főleg nekem , mert Tominak az olyan nevek , mint „ Tündér-szikla „ , vagy  „Disznófő „ nem igazán sokat mondtak . Igaz , nekem sem mindig . Így aztán a kritikus elágazásoknál itiner elő , kis olvasgatás és gyerünk tovább . Ennek ellenére , vagy éppen ezért , némi plusz szintet és távot belecsempésztünk a futásunkba .

A Hárs-hegyi körút körbeszaladása után ujjra Szépjuhászné , aztán a piroson fel az Erzsihez , immár másodszor . Némi kitérő ( z háromszög – majd zöld ) vissza Normafához ., illetve egy oda-visszát a Célig . Innen egy új kör várt még ránk . Ott szintén egy „érdekes”élményünk volt , a közben túrázókkal dugig megtelt váróterem túlsó felében megrejtőző dugókáig némi közelharcot kellet vívnunk . Szó szerint . Ugyanis néhányan ezt zokon vették ( pedig próbáltunk finoman és udvariasan áthaladni ) , mondván :- más is sorban áll itt , ne tolakodj …. !

Végül is körbe értünk a második körben is , de ekkor már elég sok – jobbról jövünk – köszönjük- bocs , majd megyek én a bozótban – nak kellett elhangoznia . A gyalogos túrázók viszont nagyon kedvesen és udvariasan elengedtek minket , ha már így összeeresztették a mezőnyt !

Összességében : valahogy furcsa , kicsit ambivalens érzésem volt végig . Volt rajtszámunk , volt dugókánk ( ami azért az utolsó 3 ponton már nem működött , maradt a kézi adminisztráció ) , de együtt , egyszerre „versenyeztünk” a túrázókkal . Nem volt semmiféle kiegészítő jelzés ( jó , tudom , a Zöld Gömbös filozófia része , hogy tájékozódj önállóan , de mégis…. )és a frissítésből én néhány marék mazsolát és háztartási kekszet láttam , ja , és persze tea-zsíroskenyér kombót  . Persze , lehet , hogy nem néztem elég figyelmesen !

Végül is , edzettünk egy jót , egy igen hangulatos gyerekvasúti szerelvényben ( jól fűtött volt !! ) öltözhettünk , és még dobogóra ( az volt ! ) is állhattam . Szerintem a Csanya elkényeztetett minket ! Most meg nyavalygunk !

Edzésszakaszok

(bpm)
04:24:35 43.9 06:02 9.96 1215 0 159 140
Új edzésszakasz

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!