Nagy szerepet szán a bringásoknak a BKK fejlesztési stratégiája
- cimkék:
- bringa,
- városi kerékpározás,
- közlekedésfejlesztés,
- BKK,
- kerékpár
Bemutatta a BKK Budapest Közlekedésfejlesztési Stratégiáját, a Balázs Mór-tervet. Az operatív célokat szolgáló mintegy hatvan intézkedés(csomag) rendszerszerűen, de differenciáltan felöleli az összes városi közlekedési módot és alágazatot. A stratégia kiemelten említi a gyalogos, kerékpáros és közösségi közlekedési módok versenyképességének fejlesztését.
Ennek egyik pontjaként a jelenleg egymástól elvágott városrészek összekapcsolását és a dunai átkelési lehetőségek növelését szorgalmazza. A terv foglalkozik a belső városrészek összefüggő kerékpáros hálózatával. Ezt a jelenlegi közúthálózat forgalomtechnikai felülvizsgálatával, az útpályafelületek újraosztásával és csillapított forgalmú zónák kialakításával kívánják biztosítani.
A főhálózat mellett szerepet kapnak a helyi jelentőségű infrastruktúraelemek is, ami számos kisebb volumenű beavatkozást jelent nem csak egy-egy útvonalra, hanem egy adott területre, térségre fókuszálva: sebességkorlátozás, területi forgalomcsillapítás, a csomópontok átalakítása, a kerékpáros jelzőlámpás irányítás felülvizsgálata, előnyben részesítés, egyirányú utcák megnyitása kétirányú kerékpáros forgalom számára, busz- és kerékpársávok kijelölése, gyalogos- és kerékpáros zónák kijelölése, kerékpáros akadálymentesítés, kényelmes burkolat kialakítása, az intermodális csomópontok kerékpáros elérhetősége. Ezek célja elsősorban a kerületeken belüli rövid, 1 és 5 kilométer közötti utazások segítése.
A stratégia elemzi az országos és regionális kerékpáros turisztikai kapcsolatok fejlesztésének lehetőségét is. Az országos kerékpáros turisztikai törzsúthálózat budapesti szakaszai (a „Folyók útja" Duna menti kerékpárút, a Budapest–Balaton útvonal, a kelet-magyarországi útvonal kiemelt állami fejlesztésű Eurovelo nyomvonal fővárosi szakaszai) a városi hálózatba integráltan épülnek ki.
A stratégia fontosnak tartja a városi közlekedési eszközváltás feltételrendszerének biztosítását is, melyben fontos szerepet kapna a hamarosan induló MOL Bubi közbringarendszer is.
Fontos stratégiai feladatnak tartják a kerékpárszállításra alkalmas közösségi közlekedési járművek elterjesztését. Végezetül a stratégia kiemeli: ahhoz, hogy a gyalogos és kerékpáros közlekedés népszerűségét és a közösségi közlekedés versenyképességét növeljék, felhasználóbarát, emberközpontú szolgáltatásokra van szükség, többek közt megfelelő számú kerékpártároló kiépítésére.
A Balázs Mór-terv teljes anyaga itt érhető el (PDF)
Forrás: velo.hu
Hasonló cikkek
Kerékpár - a BuBival is számol a BKK utazástervezője
Újabb kerékpártárolók és változó szabályok a fővárosban
Továbbra is tesztüzemben működik a MOL Bubi
Kerékpár - kerékpárosbarát településeket díjaztak
Még több címke
Ironman edzésterv kezdőknek: 9-20. hét 1
Első 5 kilométerem 498
Első 5 kilométerem 498
Első 5 kilométerem 498