Dex bringázás

177

Edzésleírás

Triatlon rövidtávú Elit OB, Amatőr kupa - Balatonfüred

Brutális bringázás extrém körülmények között. 6kör, ahol a belső fordító Füreden egy háztömb végülis, macskakővel, mely esőben a legjobb. Depóból kitolással 35,8as átlagot mértem. Egy soha véget nem érő tekerésnek tűnő közel 40km. A bringás idő megintcsak a két depóval együtt. Úszásból kijövet láttam,hogy esett az eső, már akkor tudtam, hogy érdekes lesz a kerékpár. Bár előzetesen ilyen szélsőség időt szerettem volna, mert ez sokakat megtör fejben is. Felszállás után egyből tekerhettem rendesen, köszönhetően, hogy a depóban vettem fel a cipőt. Első körben kifelé még jól ment, utolértem egy elit srácot, akit viszont már az úszás is megviselt, így bringát se nyomta. Fordító kinn a 4sávos úton, visszafelé egyből emelkedő, de a dombok nem is oly messze már "ködbe" vesztek, azaz arra felhőszakadás volt. Füredre visszaérve hátulról még ketten csatlakoztak, azt hittem ők is elit, de nem. Erősek is voltak, így Petsuk Zolit is beértük a kör végén. Innen már kicsit összemosódik, hogy mikor mi történt. Azt tudom, hogy a pályára is odaért a felhőszakadás és a lehűlés, néhol szabályosan állt a víz az úton. Szerintem még 15fokot se érte el a levegő, plusz hideg eső és szél. Régen fáztam ennyire, mint most bringán. Tiszta görcsben volt mindenem, kezeimet is alig tudtam mozgatni, próbáltam mindig az ujjaimat "életben tartani" fékezésekre és váltásokra. Nyakamnál a triatlonos ruhát próbáltam egyszer kikapcsolni, de akkor is majdnem begörcsölt a tricepszem. Bár nem voltam szomjas, azért mindig próbáltam inni, főleg a magnéziumos izoból. A pálya se volt 1xű, főleg esőben. 4sávoson (71es úton) tértünk vissza és egy lejtő belódulva (50km/ó fölé) kellett balra bekanyarodni egy kis fényes aszfaltú utcába, ami ugye ilyenkor nagyon csúszik. Nem volt egyszerű megtalálni a jó féktávot és ívet, de szerencsére mindig ment nekem. Kanyar kezdetére már nem nagyon fékeztem és minél nagyobb ívet próbáltam nyitni kifelé. Ezután jött a macskakő, kis lejtő majd ebből balra fel szintén macskakő és emelkedő. Egyik körben fékezésnél megindult a bringa nagyon, de sikerült megtartani. Hagytam mindig nagytányéron és hátul se váltottam fel nagyon. Kanyarnál és utána is ülve próbáltam nagy áttételen gyorsítani, hogy ne pörögjön ki a kerék, majd csak utána kiállni a nyeregből, de volt hogy ekkor is elpörgött. Viszont itt is jól csináltam mindent, mert az erősebb bringásokhoz képest is jobban mentem mindig. Többi rész a főúton volt. 4sávból kettő volt a mienk. Két érdekesség. Mikor már azt hittem, hogy milyen jól haladunk, balról elhúzott mellettünk Csomor Erika és még egy csaj. Mondom az igen. Mentünk velük, meg vissza is előztük őket, de nem semmi, jó volt látni belülről. Mint ahogy a másikat is. Nekem 4.köröm elején utolért minket az elit férfi mezőny is. Első boly. Na gondoltam, hogy ez nem lesz kellemes. Kifelé is kellett kapaszkodnom már,de a kinti fordító tett be nagyon. A végén fordultam, így tolhattam maxon hogy ne szakadjak ki. Ekkor már teljesen átfagytam, nagyon nagyon nehezen ment, hogy ott maradjak. Hiába értem fel, akkor se lehetett pihenni, kör végén örültem, hogy a nagyok bemennek :) Igen ám, de így az "én embereim" és tudtak pihenni, szóval volt menés ezután is. Na itt is kellett tolnom, hogy menjek velük, vezetni nem is bírtam, nagyon erősnek éreztem a tempót. Utolsó körben már vezettem is, de már vártam a végét. Reméltem, hogy lefagyott kezeimmel fel tudom húzni a cipőt.

Az biztos, hogy egy emlékezetes verseny marad a bringa miatt. Ebben az időben mind a pálya, mind a tekerés brutál volt.

Edzésszakaszok

(bpm)
01:08:30 39 01:45 34.16 0 0 0 177 158
Új edzésszakasz

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!