Így dolgoznak Európa egyik legforgalmasabb városának bringás futárai
- cimkék:
- kerékpár,
- bringa,
- városi kerékpározás,
- Brüsszel,
- bringás futár
Érdekes dokumentum rövidfilm Brüsszel kerékpáros futárainak életéről. A város köztudottan nagyon forgalmas, mindennaposak az óriási közlekedési dugók és nem igazán népszerű a városi kerékpáros közlekedés. A bringás futárok mégis végzik a dolgukat.
A srác a filmben elmondja, hogy amikor két és fél éve ( azóta ez már három és fél) megalapították a céget, a brüsszeliek azt sem tudták, mi fán terem a bringás futár. Az ügyfelek azt hitték, bicajt árulnak.
Tíz éve még gyakorlatilag senki nem bringázott az utakon a városban, ha egy nap öt másik kerekest látott az már ritkaságszámba ment. Manapság már egyre többen vannak, az utóbbi négy évben 1%-ról 4%-ra nőtt a bringával közlekedők aránya. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ennyivel kevesebben autóznának, inkább a korábban gyalog közlekedők váltanak bicajra. És a 4% még mindig nagyon kevés.
A nagyvárosokban általában népszerűek a bringás futárcégek, Brüsszelben még mindig ők az egyetlenek akik ilyen szolgáltatást nyújtanak. Kb fél-egy óra alatt juttatják célba a küldeményeket. Rengeteg új jelentkező van, sokan szeretnének futárként dolgozni.
Az új ügyfelek gyakran meglepődnek, hogy a bringás futár milyen gyors, ugyanis a város közúti közlekedése rettenetes, egész nap jellemzőek a dugók, sok a baleset általában a figyelmetlenség és az autósok önző magatartása miatt. Ezek miatt a kerékpározás sem veszélytelen, persze.
A városvezetés tisztában van a problémával, a jelzőrendszer 30 éves, az utak sem a mostani forgalomra lettek tervezve és a közlekedési hatóságok sem fordítanak megfelelő kapacitást a problémás szakaszok felügyeletére.
A helyi kerékpáros szervezet vezetője elmondja, hogy régebben sokkal többen kerekeztek a városban, voltak a belvárosban is kerékpárutak, de a modernizációval szép lassan eltűntek és a hatalmas autóforgalom kiszorította a bringásokat. Ahhoz, hogy változzon a helyzet, a politikusoknak fel kellene vállalniuk, hogy korlátozzák a belvárosban az autóközlekedést, de ezt senki nem meri.
A belvárosi "dugódíjat" is kezdetben szinte teljes mértékben ellenezték, ám a bevezetése után már többen belátták, hogy van értelme.
Fontos, hogy az ismert emberek, politikusok, sztárok, jó példával járjanak elöl. Az egyik bringás említette, hogy az új kormány több minisztere kerékpáron érkezett beiktatásukra, az ilyen példák viszik leginkább előre a városi kerekezés ügyét.
A végén a srác nagyon jól összefoglalja: nem arról van szó, hogy van a városi forgalom és vannak a bringások. Mindenki hozzátartozik a forgalomhoz, akár gyalogos, akár autós, akár kerekes.
Forrás: bringa.hu, vimeo.hu/Sander Vandenbroucke
Hasonló cikkek
Kerékpár - kerékpárosbarát településeket díjaztak
Kerékpár - egy vérpezsdítő bringásvideó
Kerékpár - balesetmegelőző "okos" sisak bringásoknak
Kerékpár - bezöldülnek a bécsi kerékpárutak
Még több címke
Ironman edzésterv kezdőknek: 9-20. hét 1
Első 5 kilométerem 498
Első 5 kilométerem 498
Első 5 kilométerem 498
ajánlok hozzá kis szórakozás részt - már aki bírja: http://www.youtube.com/watch?v=0npCFw9TEnA